W programie:
- Konfiguracja środowiska (konfiguracja Zabbix Server, Zabbix Agent) w oparciu o Zabbix 7.0/6.0 (/5.0)
- Przygotowanie systemu (wstępna konfiguracja, omówienie funkcjonalności).
- Zarządzanie użytkownikami, grupami.
- Nowe języki dla UI i customowe językowo poziomy triggerów.
- Monitorowanie agentowe i bezagentowe (wydajność, systemem operacyjny, hardware).
- Auditing i reporting.
- Monitorowanie aplikacji webowych.
- Wizualizacja danych (wykresy, screeny i dynamiczne mapy).
- Badanie SLA dla usług.
- Monitorowanie systemów.
- Dynamiczne, zależne triggery oparte na korelacji.
- Maintenance hostów.
- Uwierzytelnianie za pomocą LDAP i SAML (Azure).
- Dodawanie customowych modułów do UI.
- Monitorowanie rozproszone (oddziały / filie).
- Low Level discovery (LLD) dla natywnych funkcji a także tworzenie customowego discovery.
- Zaawansowany LLD dla SNMP i SNMP trapy.
- Monitorowanie Logów.
- Monitoring baz danych.
- Monitoring aplikacji Javowych.
- Skrypty własne w monitorowaniu.
- Szablony i zaawansowana parametryzacja komponentów.
- Zabezpieczanie komunikacji za pomocą PSK / Certyfikatów.
- Podstawy API, także przy użyciu PowerShell Core.
- Omówienie natywnego monitorowania VMware.
- Monitorowanie Zabbix serwera.
- Omówienie podejść do upgradu i backupu.
- Sesja Q&A – rozwiązanie zgłoszonych przypadków od uczestników.
Więcej informacji i szczegółowy program: TUTAJ
Dzięki szkoleniu każdy manager lub kierownik: spełni część wymagań stawianych przez ISO 27001, dowie się o każdej awarii systemu za jaki jest odpowiedzialny, będzie wiedzieć czy administratorzy dostatecznie szybko podejmują działania, w miesięcznych raportach obliczona zostanie globalna niedostępność systemu oraz będzie świadomy, czy komórka wywiązuje się z nałożonego SLA.
Jeśli jesteś administratorem, już kilka dni przed wystąpieniem awarii lub kilka sekund po, będziesz o tym wiedział. Zgromadzisz logi i zdarzenia z różnych systemów w jednym miejscu. Zbudujesz pulpity operatorskie dla Helpdesku, a dodatkowo dowiesz się “co piszczy w sieci”.