I. Co to jest polityka prywatności?
Polityka prywatności to zbiór zasad, których celem jest poinformowanie Użytkowników o wszystkich aspektach procesu dotyczącego pozyskiwania, przetwarzania oraz zabezpieczania ich danych osobowych. Procesy te są dokonywane w oparciu o obowiązujące przepisy prawa w szczególności Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) oraz pozostałe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, w szczególności o ustawę z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 poz. 1781). Polityka ma za zadanie zrealizować wobec Ciebie obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO.
II. Definicje
Pojęcia używane w Polityce, oznaczone wielką literą oznaczają:
Administrator – Fundacja SysOps/DevOps Polska z siedzibą w Warszawie (00-707) przy ul. Zbigniewa Wasiutyńskiego 16, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy pod nr KRS 0000727192, NIP: 1132970799, REGON: 369993392;
Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii;
Polityka – niniejsza Polityka prywatności;
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
Strona Internetowa – oznacza stronę internetową należącą do Administratora i znajdującą się pod adresem: https://www.sysopspolska.pl/;
Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Stronę Internetową i korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce;
III. Administrator Danych Osobowych
Administratorem danych osobowych jest Fundacja SysOps/DevOps Polska z siedzibą w Warszawie (00-707) przy ul. Zbigniewa Wasiutyńskiego 16 zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy pod nr KRS 0000727192, NIP: 1132970799, REGON: 369993392.
Kontakt z Administratorem można nawiązać poprzez wysłanie wiadomości pocztą tradycyjną na adres siedziby lub wiadomość e-mail na adres: [email protected]
IV. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych oraz okresy przetwarzania
W ramach prowadzonej działalności Administrator przetwarza Twoje dane osobowe w różnych celach, zawsze odbywa się to jednak zgodnie z prawem. Twoje dane są przetwarzane w związku z następującymi celami:
1. Przeglądanie i korzystanie ze Strony Internetowej
Dane zbierane na temat wszystkich Użytkowników korzystających ze Strony Internetowej (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies – omówionych dokładnie w dalszej części Polityki – lub innych podobnych technologii), mogą stanowić dane osobowe. W związku z powyższym dane osobowe w zakresie przeglądania i korzystania ze Strony Internetowej przetwarzane są przez Administratora w jednym bądź kilku następujących celach i w oparciu o następujące podstawy prawne:
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w przypadku przetwarzania danych osobowych Użytkownika, przetwarzamy je przez czas, który jest potrzebny, aby osiągnąć wyznaczony cel, a po tym okresie – w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń – przez okres wymagany bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa (w tym przez okres określony przepisami dotyczącymi dochodzenia roszczeń).
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu korzystania ze wskazanych wyżej usług i funkcjonalności oferowanych przez Administratora. Ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości korzystania z tych usług i funkcjonalności.
2. Elektroniczny formularz kontaktowy
Na Stronie Internetowej istnieje możliwość skontaktowania się z Administratorem przy użyciu elektronicznego formularza kontaktowego w zakładce „Kontakt”. Skorzystanie z formularza jest zawsze dobrowolne, ale Administrator wymaga podania danych osobowych niezbędnych do skontaktowania się z Użytkownikiem i udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Użytkownik może podać także inne dane w celu ułatwienia kontaktu lub obsługi zapytania. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zapytania, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości skorzystania z formularza.
Wskazane dane osobowe obejmują:
Dane osobowe podane Administratorowi w formularzu kontaktowym są przetwarzane w jednym bądź kilku następujących celach i w oparciu o następujące podstawy prawne:
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do obsługi zapytania, a po tym okresie – przez okres wymagany bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym – w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń – przez okres określony przepisami dotyczącymi dochodzenia roszczeń. W przypadku danych przetwarzanych w związku z pozostałymi uzasadnionymi interesami Administratora, o których mowa powyżej – dane będą przetwarzane do momentu osiągnięcia celu przez Administratora lub wniesienia skutecznego sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.
3. Formularz kontaktowy dotyczący szkoleń otwartych
Na Stronie Internetowej istnieje możliwość zapisania się na otwarte dla zainteresowanych Użytkowników szkolenia organizowane przez Administratora, co odbywa się przy użyciu elektronicznego formularza kontaktowego w zakładce „Szkolenia” po wybraniu konkretnego szkolenia prowadzonego przez Administratora. Skorzystanie z formularza jest zawsze dobrowolne, ale Administrator wymaga podania danych osobowych niezbędnych do zorganizowania szkolenia oraz zapisania się na szkolenie przez Użytkownika. Użytkownik może podać także inne dane w celu ułatwienia kontaktu lub obsługi zapisu. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu zapisania się na szkolenie, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości skorzystania z formularza.
Wskazane dane osobowe obejmują:
Dane osobowe podane Administratorowi w formularzu kontaktowym są przetwarzane w jednym bądź kilku następujących celach i w oparciu o następujące podstawy prawne:
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do obsługi zapytania, a po tym okresie – przez okres wymagany bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym – w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń – przez okres określony przepisami dotyczącymi dochodzenia roszczeń. W przypadku danych przetwarzanych w związku z pozostałymi uzasadnionymi interesami Administratora, o których mowa powyżej – dane będą przetwarzane do momentu osiągnięcia celu przez Administratora lub wniesienia skutecznego sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.
4. Formularz kontaktowy dotyczący szkoleń dedykowanych
Na Stronie Internetowej istnieje możliwość zapisania się na dedykowane szkolenia organizowane przez Administratora zgodnie z oczekiwaniami Użytkownika. Zapis odbywa się przy użyciu elektronicznego formularza kontaktowego w zakładce „Szkolenia” po wybraniu opcji „Inne” . Skorzystanie z formularza jest zawsze dobrowolne, ale Administrator wymaga podania danych osobowych niezbędnych do zorganizowania szkolenia oraz zapisania się na szkolenie przez Użytkownika. Użytkownik może podać także inne dane w celu ułatwienia kontaktu lub obsługi zapisu. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu zapisania się na szkolenie, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości skorzystania z formularza.
Wskazane dane osobowe dotyczą osoby kontaktowej i obejmują:
Dane osobowe podane Administratorowi w formularzu kontaktowym są przetwarzane w jednym bądź kilku następujących celach i w oparciu o następujące podstawy prawne:
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do obsługi zapytania, a po tym okresie – przez okres wymagany bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym – w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń – przez okres określony przepisami dotyczącymi dochodzenia roszczeń. W przypadku danych przetwarzanych w związku z pozostałymi uzasadnionymi interesami Administratora, o których mowa powyżej – dane będą przetwarzane do momentu osiągnięcia celu przez Administratora lub wniesienia skutecznego sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.
5. Formularz kontaktowy umożliwiający zapis na darmowe webinary
Na Stronie Internetowej istnieje możliwość zapisania się na darmowe webinary organizowane przez Administratora. Zapis odbywa się przy użyciu elektronicznego formularza kontaktowego w zakładce „Szkolenia” po wybraniu opcji „Bezpłatne webinary”. Skorzystanie z formularza jest zawsze dobrowolne, ale Administrator wymaga podania danych osobowych niezbędnych do zorganizowania webinaru oraz zapisania się na webinar przez Użytkownika. Użytkownik może podać także inne dane w celu ułatwienia kontaktu lub obsługi zapisu. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu zapisania się na webinar, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości skorzystania z formularza.
Wskazane dane osobowe obejmują:
Dane osobowe podane Administratorowi w formularzu kontaktowym są przetwarzane w jednym bądź kilku następujących celach i w oparciu o następujące podstawy prawne:
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do obsługi zapytania, a po tym okresie – przez okres wymagany bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym – w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń – przez okres określony przepisami dotyczącymi dochodzenia roszczeń. W przypadku danych przetwarzanych w związku z pozostałymi uzasadnionymi interesami Administratora, o których mowa powyżej – dane będą przetwarzane do momentu osiągnięcia celu przez Administratora lub wniesienia skutecznego sprzeciwu osoby, której dane dotyczą
6. Newsletter
Na Stronie Internetowej w zakładce „Kontakt” istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnej usługi newslettera rozsyłanego w formie wiadomości e-mail i dotyczącego informacji o bieżących wydarzeniach organizowanych przez Administratora. Do wysyłki newslettera potrzebna jest zgoda na otrzymywanie informacji handlowych za pośrednictwem e-mail oraz innych form komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2019 r. poz. 123). Zgodę na otrzymywanie newslettera możesz wycofać w każdym momencie, a wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Użytkownik może zrezygnować w każdym czasie z usługi newsletter poprzez kliknięcie w link rezygnacji znajdujący się w każdym wysłanym newsletterze (w stopce wiadomości) lub za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej na adres: [email protected]. Podanie adresu e-mail jest dobrowolne jednak niezbędne do otrzymywania newslettera.
Dane osobowe podane Administratorowi w związku z wysyłką newslettera są przetwarzane w jednym bądź kilku następujących celach i w oparciu o następujące podstawy prawne:
Twoje dane osobowe przetwarzane w celach marketingowych (wysyłki newslettera) będą przetwarzane do czasu osiągnięcia celów przez Administratora lub złożenia sprzeciwu, a w każdym razie nie dłużej niż do czasu wycofania zgody na otrzymywanie informacji handlowych, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2019 r. poz. 123). Dane osobowe przetwarzane w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń będą przetwarzane przez okres wymagany bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym przez okres określony przepisami dotyczącymi dochodzenia roszczeń. W przypadku danych przetwarzanych w związku z pozostałymi uzasadnionymi interesami Administratora, o których mowa powyżej – dane będą przetwarzane do momentu osiągnięcia celu przez Administratora lub wniesienia skutecznego sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.
Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do możliwości subskrypcji newslettera. Niepodanie danych uniemożliwia otrzymywanie newslettera.
7. Media społecznościowe oraz wtyczki społecznościowe
Posiadamy profile w mediach społecznościowych: Facebook, LinkedIn, oraz YouTube w związku z czym przetwarzamy dane osobowe osób, które odwiedzają nasze profile we wskazanych mediach społecznościowych.
Dodatkowo, na naszej Stronie Internetowej znajdują się wtyczki do mediów społecznościowych, a także inne narzędzia społecznościowe wykorzystujące technologie śledzące. Odwiedzając naszą Stronę Internetową, Twoja przeglądarka odnotuje informację o odwiedzinach i przekazuje ją do administratora odpowiedniego serwisu społecznościowego. Informacje gromadzone przez wtyczki mogą być wykorzystywane przez administratorów mediów społecznościowych w ich własnych celach na które Administrator nie ma wpływu, w sposób przez nie określony, na co również Administrator nie ma wpływu (przykładowo nie mamy wpływu na zarządzanie udostępnionymi informacjami czy śledzenie przez serwisy społecznościowe).
Każdy z administratorów mediów społecznościowych obsługuje całą infrastrukturę swojej usługi oraz posiada własną politykę prywatności. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratorów mediów społecznościowych oraz inne możliwości dotyczące wniesienia sprzeciwu można znaleźć pod wskazanymi adresami:
– Facebook: https://www.facebook.com/privacy/explanation
– LinkedIn: https://pl.linkedin.com/legal/privacy-policy
– YouTube: https://support.google.com/youtube/topic/2803240?hl=pl&ref_topic=6151248
Wtyczki mediów społecznościowych mogą gromadzić i przekazywać informacje do administratorów mediów społecznościowych nawet wtedy, gdy odwiedzasz naszą Stronę Internetową bez zalogowania się do swojego konta w danym serwisie społecznościowym. Jeżeli jesteś zalogowany do swojego konta w serwisie społecznościowym, dany administrator tego serwisu społecznościowego może powiązać odwiedziny na naszej Stronie Internetowej z Twoim profilem w danym serwisie społecznościowym. Jeżeli tego nie chcesz, przed wizytą na naszej Stronie Internetowej wyloguj się ze swojego konta na danym serwisie społecznościowym.
Na naszych profilach w mediach społecznościowych, może dochodzić do częściowego współadministrowania w rozumieniu art. 26 ust. 1 RODO Twoimi danymi osobowymi pomiędzy Administratorem a administratorami mediów społecznościowych. Szczegółowe zasady odpowiedzialności za przetwarzanie danych osobowych znajdują się w poszczególnych politykach prywatności danych mediów społecznościowych. W kwestiach, w których administratorzy mediów społecznościowych dają możliwość Administratorowi, podejmuje on wszelkie kroki, aby przetwarzanie było zgodne z przepisami o ochronie danych osobowych.
Dane osobowe podane Administratorowi w związku z Twoimi odwiedzinami na naszych profilach w mediach społecznościowych lub w związku z wykorzystaniem wtyczek społecznościowych przez Stronę Internetową są przetwarzane w celu realizowania działań marketingowych, czego podstawię prawną stanowi uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na promocji działalności i usług własnych oraz partnerów biznesowych Administratora. Dane osobowe przetwarzane w celach marketingowych będą przetwarzane do czasu osiągnięcia celów przez Administratora lub wniesienia skutecznego sprzeciwu osoby, której dane dotyczą. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z pełni funkcjonalności naszych profili w mediach społecznościowych lub z wtyczek społecznościowych. Brak ich podania może powodować trudności w korzystaniu z tych funkcjonalności lub z wtyczek społecznościowych lub też mogą one zostać przedstawione Użytkownikowi w niepełnej wersji.
V. Pliki cookies oraz podobna technologia
Pliki cookies to małe pliki tekstowe instalowane na urządzeniu Użytkownika przeglądającego Stronę Internetową. Cookies zbierają informacje ułatwiające korzystanie ze Strony Internetowej – np. poprzez zapamiętywanie odwiedzin Użytkownika na Stronie Internetowej oraz dokonywanych przez niego czynności.
Na Stronie Internetowej używane są następujące rodzaje plików cookies:
sesyjne – pliki tymczasowe, które pozostają na urządzeniu Użytkownika do momentu opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej),
stałe – pliki, które pozostają na urządzeniu Użytkownika przez określony czas wskazany w parametrach plików cookies lub do momentu ręcznego usunięcia ich przez Użytkownika.
1. Cookies „niezbędne”
Cookies „niezbędne” (w tym pliki cookies funkcjonalne) umożliwiają korzystanie z usług dostępnych w ramach Strony Internetowej np. poprawne jej wyświetlanie. Dodatkowo, dzięki tym plikom cookies możemy dostosować naszą Stronę Internetową do wyborów i preferencji Użytkowników, a następnie ją zapamiętać, tak aby nasza strona wyświetlała się zgodnie z preferencjami Użytkowników za każdym razem, kiedy z niej korzystają. Jeżeli Użytkownik nie zezwoli na stosowanie tych plików cookies, niektóre usługi oferowane na Stronie Internetowej mogą nie działać poprawnie. Wykorzystanie plików cookies niezbędnych do korzystania ze Strony Internetowej nie wymaga zgody Użytkownika.
2. Cookies „statystyczne” i „analityczne”
Cookies „statystyczne” i „analityczne” umożliwią prowadzenie analiz zachowań oraz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji jakości oraz adekwatności stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług. Administrator wykorzystuje pliki cookies służące do monitorowania ruchu na stronie internetowej, tj. analityki danych, w tym cookies Google Analytics (są to pliki wykorzystywane przez spółkę Google w celu analizy sposobu korzystania ze Strony Internetowej przez Użytkownika, do tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania Strony Internetowej). Google nie wykorzystuje zebranych danych do identyfikacji Użytkownika ani nie łączy tych informacji w celu umożliwienia identyfikacji. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners.
Wykorzystanie plików cookies oraz zebranych za ich pośrednictwem danych osobowych w celach statystycznych i analitycznych wymaga uzyskania zgody Użytkownika, a przetwarzanie danych osobowych opiera się na zgodzie Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
3. Cookies „marketingowe”
Cookies „marketingowe” umożliwiają dostarczenie Użytkownikowi treści reklamowych dostosowanych do jego zainteresowań. Dzięki tym plikom cookies możemy wraz z naszymi zaufanymi partnerami (takim jak np. Facebook) dopasować wyświetlane treści reklam do Twoich indywidualnych potrzeb i preferencji. Budowany jest na tej podstawie profil predykcji Twoich zainteresowań, aby wyświetlane treści na naszej Stronie Internetowej i w mediach społecznościowych były dla Ciebie ciekawe.
Wykorzystanie plików cookies oraz zebranych za ich pośrednictwem danych osobowych w celach marketingowych wymaga uzyskania zgody Użytkownika, a przetwarzanie danych osobowych opiera się na zgodzie Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
4. Zarządzanie plikami cookies – ręczne usuwanie / blokowanie plików cookies
W wielu przypadkach przeglądarki internetowe, czyli oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie/automatycznie dopuszcza przechowywania plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownik może zmienić ustawienia tak aby blokować automatyczną obsługę plików cookies statystycznych/analitycznych oraz marketingowych bądź każdorazowo informować o zamieszczaniu ich na urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości usuwania, blokowania, obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej), z której korzysta dany Użytkownik. Wyłączenie stosowania plików cookies może uniemożliwić Użytkownikowi korzystanie z niektórych funkcjonalności naszej Strony Internetowej.
Poniżej znajdują się odnośniki do stron różnych przeglądarek z instrukcjami dotyczącymi plików cookies, w tym sposobów ich usuwania:
W każdej chwili masz również prawo dostępu oraz modyfikacji swoich ustawień w zakresie stosowanych plików cookies z poziomu stopki Strony Internetowej klikając w „Prywatność”.
VI. Kto jest odbiorcą Twoich danych?
1. Administrator w swojej działalności korzysta z pomocy innych podmiotów, co niejednokrotnie wiąże się z koniecznością przekazania danych osobowych. W związku z tym Twoje dane osobowe mogą być przekazane następującym odbiorcom: trenerom prowadzącym szkolenia, firmom kurierskim, Poczcie Polskiej, firmom logistycznym, operatorowi logistycznemu, zewnętrznym dostawcom produktów, operatorom systemu informatycznego, podmiotom prowadzącym systemy do mailowego marketingu, operatorowi płatności, firmom audytorskim, firmom świadczącym usługi doradcze i prawne, administratorom serwisów społecznościowych: Facebook, LinkedIn, YouTube.
2. Poza powyżej wskazanymi przypadkami możemy przekazać Twoje dane osobom trzecim lub organom administracji publicznej zgodnie z aktualnymi przepisami o ochronie danych, jeżeli wymagają tego przepisy prawa (np. na podstawie zarządzenia wydanego przez organ administracji publicznej lub sąd), lub jeśli jesteśmy do tego uprawnieni (np. ponieważ jest to niezbędne ze względu na dochodzenie w sprawie działań przestępczych lub dla zgłoszenia i dochodzenia naszych praw oraz ochronę interesów).
VII. Jakie masz prawa związane z Twoimi danymi?
1. Użytkownikom, których dane dotyczą, przysługują następujące prawa:
Prawo do informacji o przetwarzaniu danych osobowych – na tej podstawie osobie zgłaszającej takie żądanie Administrator przekazuje informację o przetwarzaniu danych osobowych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym dane osobowe są ujawniane i planowanym terminie ich usunięcia;
Prawo uzyskania kopii danych – na tej podstawie Administrator przekazuje kopię przetwarzanych danych, dotyczących osoby zgłaszającej żądanie;
Prawo do sprostowania danych – na tej podstawie Administrator usuwa ewentualne niezgodności lub błędy dotyczące przetwarzanych danych osobowych, oraz uzupełnia je lub aktualizuje, jeśli są niekompletne lub uległy zmianie;
Prawo do usunięcia danych – na tej podstawie można żądać usunięcia danych, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane;
Prawo do ograniczenia przetwarzania – na tej podstawie Administrator zaprzestaje dokonywania operacji na danych osobowych, z wyjątkiem operacji, na które wyraziła zgodę osoba, której dane dotyczą oraz ich przechowywania, zgodnie z przyjętymi zasadami retencji, lub dopóki nie ustaną przyczyny ograniczenia przetwarzania danych (np. zostanie wydana decyzji organu nadzorczego, zezwalająca na dalsze przetwarzanie danych);
Prawo do przenoszenia danych – na tej podstawie, w zakresie w jakim dane są przetwarzane w związku z zawartą umową lub wyrażoną zgodą, Administrator wydaje dane dostarczone przez osobę, której one dotyczą, w formacie pozwalającym na ich odczyt przez komputer. Możliwe jest także zażądanie przesłania tych danych innemu podmiotowi – o ile jest to technicznie możliwe;
Prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych – osoba, której dane dotyczą, może w każdym czasie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych w celach marketingowych, bez konieczności uzasadnienia takiego sprzeciwu;
Prawo sprzeciwu wobec innych celów przetwarzania danych – osoba, której dane dotyczą, może w każdym czasie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora (np. dla celów analitycznych lub statystycznych). Sprzeciw w tym zakresie powinien zawierać uzasadnienie oraz podlega ocenie Administratora.
2. Wniosek dotyczący realizacji praw opisanych powyżej bądź sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych można złożyć za pomocą poczty tradycyjnej pisząc na adres: ul. Zbigniewa Wasiutyńskiego 16 (00-707 Warszawa) lub drogą e-mailową pod adresem: [email protected].
3. Wniosek powinien w miarę możliwości precyzyjnie wskazywać, czego dotyczy żądanie, tj. w szczególności:
4. Odpowiedź na zgłoszenie zostanie udzielona niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca od jego otrzymania. W razie konieczności przedłużenia tego terminu, Administrator poinformuje wnioskodawcę o przyczynach takiego przedłużenia.
5. Odpowiedź będzie udzielana na adres e-mail z którego przesłano wniosek, a w przypadku wniosków skierowanych listownie, listem poleconym na adres wskazany przez wnioskodawcę, o ile z treści listu nie będzie wynikała chęć otrzymania informacji zwrotnej na adres e-mail (w takim przypadku należy podać adres e-mail).
VIII. Prawo wycofania zgody
1. Jeżeli Administrator przetwarza Twoje dane osobowe na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody, w każdej chwili możesz wycofać tę zgodę — wedle własnego uznania.
2. Jeżeli chcesz wycofać zgodę dotyczącą Twoich danych osobowych lub otrzymywania informacji handlowych (w tym newslettera), możesz to zrobić wysyłając maila bezpośrednio do Administratora na adres mailowy: [email protected]
3. Jeżeli Administrator przetwarza Twoje dane osobowe na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody, jej cofnięcie nie powoduje, że przetwarzanie danych osobowych do tego momentu było nielegalne. Innymi słowy, do czasu cofnięcia zgody Administrator ma prawo przetwarzać Twoje dane osobowe i odwołanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.
IX. Prawo do wniesienia skargi
Jeżeli uważasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującym prawem, możesz wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
X. Przekazywanie danych osobowych do Państw Trzecich i Organizacji Międzynarodowych
Co do zasady Twoje dane osobowe nie są przekazywane do Państw Trzecich, tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG) ani poza organizacje międzynarodowe.
W przypadku przekazywania Twoich danych osobowych do państw trzecich, tj. do odbiorców mających siedzibę poza Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Szwajcarią co jest podyktowane lokalizacją centrów przetwarzania danych firm, z którymi współpracuje Administrator, dane osobowe zostaną przekazane przez Administratora z wykorzystaniem mechanizmów zgodnych z obowiązującym prawem, które obejmują m.in. standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską. Masz prawo i możliwość uzyskać kopię tych danych osobowych.
Dochód z działalności komercyjnej jest przeznaczony na realizację celów statutowych Fundacji SysOps/DevOpsPolska.